دولت دستبرد کانادا به اموال ایران را پیگیری حقوقی کند

به گزارش مجله جگوار، علیرضا رحیمی در مصاحبه با خبرنگاران، در واکنش به حکم دادگاه عالی کانادا برای برداشت 13 میلیون دلار از اموال جمهوری اسلامی ایران به بهانه مبارزه با تروریسم، گفت: همانطور که وزیر امور خارجه اخیرا در مجلس بیان کرد و پیش از این نیز چند بار گفته بود، در داخل آمریکا یک فضای ضدبرجام و ایران هراسی شکل گرفته که علاقه مند نیستند در یک فضای مسالمت آمیز اهداف برجام محقق گردد.

دولت دستبرد کانادا به اموال ایران را پیگیری حقوقی کند

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

وی اضافه کرد: آنها به دنبال این هستند فضای پس از برجام را یک فضای کاملا نا امن جلوه دهند و این فرصت پیش آمده را مخدوش نمایند؛ به نظر می رسد دادگاه هایی هم که در بعضی کشورها برگزار می گردد و محکومیت های اقتصادی علیه ما که به بهانه های مختلف اتفاق می افتد، به همین دلیل است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید نمود: دولت جمهوری اسلامی ایران در مرحله اول باید اقدامات قضایی و حقوقی را متناسب با پرونده های که علیه ما تشکیل می گردد، در دستور کار قرار داد تا بتوانیم به موضوع وارد شده و از حقوق مسلم مردم دفاع کنیم.

رحیمی ادامه داد: در گام بعدی باید مراقب باشیم که مسائل فنی و حقوقی با مسائل سیاسی مخلوط نگردد و نباید مسائل حقوقی را تحت الشعاع مسائل سیاسی قرار داد. چرا که ممکن است طرف مقابل به مسائل حقوقی نگاه سیاسی داشته باشد، اما وقتی پرونده ای از بُعد حقوقی مطرح می گردد، ما باید با اقتدار دفاع حقوقی کنیم تا نتیجه بگیریم.

وی از آنالیز این موضوع در جلسات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پس از تشکیل کمیسیون اطلاع داد و گفت: پس از تشکیل هیات رئیسه کمیسیون در هفته آینده، حتما از اولین دستور کارهای کمیسیون موضوع برجام و شرایط پسابرجام و اتفاقات مهم در صحنه بین المللی خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: هماهنگی های قوی و خوبی بین معاونت حقوقی ریاست جمهوری و بخش های حقوقی وزارت امور خارجه برقرار است و با توجه به اینکه برجام به خاتمه رسید، این هماهنگی ها از مدل دستگاهی به مدل فرابخشی تغییر یافته و در حال حاضر مجموعه حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی برای پیگیری حقوقی این مسائل آمادگی دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 382

به "دولت دستبرد کانادا به اموال ایران را پیگیری حقوقی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت دستبرد کانادا به اموال ایران را پیگیری حقوقی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید