راهنمای سفر به جزایر کارائیب

به گزارش مجله جگوار، بیش از 5000 جزیره در کارائیب وجود دارد. انواع مختلفی چون تپه های دریایی و جزایر پست و مرجانی که هر کدام جاذبه های خود را دارند و هزینه ی هر جزیره با دیگری فرق دارد. در سال های اخیر حتی جزایر آرام و ساکت نیز جزء مقاصد گردشگری منحصربه فرد دنیا قرار گرفته اند. تصوری غلط در مورد گران بودن این جزیره وجود دارد و بعضی معتقدند سفر به این جزایر برای گردشگرانی که هزینه سفر برایشان مهم است مناسب و به صرفه نیست. با وجود گران بودن اقامت در این جزایر، هزینه غذا و فعالیت های مختلف از جزیره ای به جزیره دیگر فرق دارد. پس با داشتن اطلاعاتی در مورد جزایر می توانید با توجه به مقدار بودجه خود، مقاصد مناسب را انتخاب کنید.

راهنمای سفر به جزایر کارائیب

هزینه های معمول

هتل و هاستل

هزینه هتل های مقرون به صرفه قیمت برای اتاق های یک یا دو تخته 82 دلار برای هر شب از اقامت است. از آنجایی که جزایر زیادی در کارائیب وجود دارند، قیمت ها در هر جزیره فرق دارد. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که شما در یکی از گران ترین جزایر جهان هستید.

غذا

هزینه غذا در جزایر مختلف فرق دارد و می تواند بسیار تغییر کند. کم ترین 10 دلار و در جمهوری دومینیکن است و بیشترین این هزینه در جزیره آروبا به 20 دلار می رسد. سعی کنید در بنادر و سرگرمی گاه های بندری غذا نخورید. مواد اولیه غذا را از بازار های محلی تهیه نموده و تا می توانید خودتان آشپزی کنید. کم پیش می آید که این غذا های تجملی ارزش قیمت گزاف رستوران ها را داشته باشد.

حمل و نقل

اتوبوس های جزیره گران نیستند و حداکثر 3 دلار برای هر جهت باید پرداخت کنید. در جزایری که سیستم اتوبوس رانی ندارند، باید از تاکسی بهره ببرید. در این صورت حتی برای جهت های کوتاه نیز بیشتر از 15 دلار باید بپردازید. برای رفت و آمد از جزیره ای به جزیره دیگر باید با قایق سفر نموده و یا پرواز کنید. در آنتیل کوچک (Lower Antilles) گذرگاه هایی وجود دارند که جزایر را به یکدیگر متصل می نمایند و فاصله بین جزایر نیز زیاد نیست. اما باید گفت پرواز انتخابی واقع بینانه برای حرکت بین جزیره ها است.

فعالیت ها

به طور کلی تور ها، جاذبه های تاریخی و معماری گران نیستند (بین 15 تا 20 دلار)، در حالی که سفر های غواصی نزدیک به 125 دلار هزینه دارد و برای اسنورکل (شنا زیر آب با داشتن لوله ای در دهان که خارج از آب قرار می گیرد) 20 دلار برای هر بار شنا باید پرداخت کنید.

نکاتی برای کاهش هزینه ها

در حالی که هر جزیره نکات مخصوص به خود را برای کاهش هزینه ها دارد، در اینجا سعی کردیم نکاتی کلی را بیان کنیم.

در فصل های مقرون به صرفه سفر کنید

قیمت ها در هفته سوم ماه آپریل به شدت کاهش می یابند. شما تا 30درصد و گاهی حتی بیشتر از این اندازه در فصل تابستان کم تر هزینه خواهید کرد (آپریل تا 21 ماه دسامبر).

چادر بزنید

در برخی جزایر اجازه دارید در ساحل چادر بزنید. این کار در جزایری با امنیت بیشتر یا جزایری که قیمت هتل ها نجومی است، روشی مناسب برای کاهش هزینه ها است.

قایق سواری کنید

با قایق به جزایر مختلف سفر کنید و علاوه بر تجربه اوقاتی خوش سفری کم هزینه برای خود فراهم کنید. هزینه اغلب قایق ها تنها 50 دلار برای یک روز است، خصوصا اگر قایق را از قبل رزرو نموده باشید این هزینه کم تر خواهد شد. با سفر با قایق کم تر با فرهنگ هر جزیره آشنا خواهید شد، اما اگر زمان زیادی برای سفر ندارید این برترین گزینه است.

کاوچ سرف (اقامت در خانه افراد محلی)

با استفاده از امکان کاوچ سرفینگ در اینترنت، مسافران با افراد محلی آشنا شده و می توانند یکی از خانه ها را برای اقامت انتخاب نمایند. با این کار علاوه بر آشنایی با فرهنگ های مختلف، مسافران می توانند هر شب بدون پرداخت هزینه در جزایر اقامت داشته باشند. میزبانانی در سراسر جزیره وجود دارد و با توجه به بالا بودن هزینه اقامت می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. علاوه بر این افراد محلی می توانند شما را به قسمت های مجذوب کننده و البته با قیمت مناسب در جزایر آشنا نمایند.

مکان های تماشای و فعالیت های جالب در کارائیب

آنتیگوا (Antigua )

در آنتیگوا که یکی از بزرگ ترین جزایر کارائیب جزیره سفید و صورتی وجود دارد. اگر به کشتیرانی و سفر دریای علاقه دارید برای سفر با کشتی ثبت نام کنید یا تنها به تماشای کشتی رانی بنشینید.

آبشار رودخانه دان در جامائیکا

این رودخانه محبوب ترین جاذبه گردشگری در جامائیکا میان گردشگران است. این رودخانه دارای آبشار هایی تأثیرگذار و زیباست که گودال هایی عمیق و پر از آب دارد که هر کدام مستقیم به اقیانوس می رسند.

هاوانا، کوبا

هاوانا که عموما نامش یادآور تصاویر قهرمانان انقلابی و تاریخی آشفته است، بزرگ ترین جزیره در میان جزایر کارائیب است. در سال های اخیر این شهر به نقطه ای توریستی تبدیل شده که دارای تاریخ و فرهنگی غنی و بعلاوه معماری بی نظیری است. در ماه جولای به اینجا سفر کنید، چرا که در این ماه در شهر سانتیاگو (دومین شهر بزرگ) کارناوال بزرگ کوبا برگزار می گردد. از 24 تا 26 جولای خیابان ها مملو از موسیقی و نور می گردد که تماشا آن خالی از لطف نیست.

به اسنورکل (Snorkel) و غواصی بروید

غواصان و حتی کسانی که به اسنورکل (شنا زیر آب از طریق لوله ای در دهان) می پردازند می توانند از بقایای کشتی های شکسته در زیر آب تماشا نمایند. به طور کلی سفر های غواصی گران هستند و نزدیک به 150 دلار برای هر نفر می گردد، اما در صورتی که وسایل اسنورکل خود را همراه داشته باشید، به طور رایگان می توانید به اسنورکل بپردازید.

خلیج تنه (Trunk Bay) در جزیره سنت جان (St John)

ساحل این خلیج اخیرا به عنوان یکی از برترین سواحل جهان شناخته شده است. خلیج تنه تصویری زیبا از شن های سفید و آبی تمیز و پاک است. تنها با پرداخت اندکی پول می توانید از این ساحل بهره ببرید. مشاهده زندگی زیر دریا هنگام اسنورکل به پرداخت این اندازه هزینه می ارزد.

مزرعه لاک پشت کیمن، جزایر کیمن (Cayman Islands)

مزرعه لاک پشت یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در جزایر کیمن است و تنها مرکز در جهان است که به صورت تخصصی زاد و ولد لاک پشت ها را کنترل می نماید. در این مزرعه انواع مختلفی از لاک پشت ها وجود دارند که برخی از آن ها صد ها پوند وزن دارند، در حالی که دیگر لاک پشت ها تنها چند اینچ هستند.

در جزایر سنت لوسیا (St. Lucia) به زیپ لاینینگ بروید

در جنگل های بارانی جزیره سنت لوسیا (St.Lucia) به زیپ لاینینگ (عبور از روی کابل های موجود در جنگل از طریق تجهیزات لازم) بروید. با پرداخت حدود 75 دلار می توانید از حدود 12 زیپ لاین مختلف بهره ببرید.

اطلاعاتی در مورد سبک موسیقی رگا (موسیقی مردمی جامائیکا) به دست آورید

جامائیکا خانه موسیقی سبک رگا و فرهنگ مربوط به آن است. هنگامی که طنین موسیقی باب مارلی در جزیره شنیده می گردد، برترین زمان برای بازدید از موزه کینگستون، محل تولد باب مارلی، است.

در ابر ها غوطه ور شوید

با رفتن به پارک ملی هالی ول (Holywell) در کوه های آبی (Blue) در جامائیکا، می توانید در ابر ها غوطه ور شوید. بر لبه کوه حرکت کنید، در حالی که در دریایی از ابر ها شناور هستید. میمون ها و پرندگان در اطرافتان جیغ و داد می نمایند. این پارک گرجهتی نزدیک به کینگستون واقع شده و به راحتی می توانید بعد از ظهری دلنشین را در این پارک تجربه کنید.

از شهر بدی ها تماشا کنید

پورت رویال که در دهانه بندر کینگستون واقع است، به شهر بدی ها در جهان معروفیت دارد. این شهر در قرن هفدهم پناه گاه سارقان دریایی بود. در اواخر قرن 17، زلزله ای بزرگ این شهر را کاملا ویران کرد. باستان شناسان زیر دریا حفاری هایی در بازمانده های این شهر انجام داده اند. شما می توانید از به جامانده های این شهر تماشا نموده و اطلاعاتی در مورد آن کسب کنید.

با کایاک (Kayak) در جزایر گردش کنید

یکی از برترین راه ها برای گردش در این جزایر استفاده از آب است. اگر توانایی تهیه قایق موتوری ندارید، می توانید از تور های کیاک (نوعی قایق تک نفره اسکیمویی) نیم روزی بهره ببرید. هزینه این تور ها در جزایر مختلف فرق دارد، اما به عنوان مثال می توانید با پرداخت 100 دلار از تور 6 ساعته جزیره آروبا به همراه راهنمای تور بهره ببرید.

سارق دریایی شوید

اگر در پی اطلاعاتی بیشتر دربارهِ سارقان دریایی هستید، از موزهِ سارقان دریایی ناسائو در باهاما تماشا کنید. این موزه دارای نمایش هایی تاریخی از سارقان دریایی و مدل کشتی های آنان است.

در کوه های گراس پیتون (Gros Piton) در سنت لوسیا کوهنوردی کنید

حتی مشاهده این دو کوه آتشفشانی که سر از آب درآورده اند، شگفت آور است. با این حال بالا رفتن از این کوه ها تجربه ای جالب می تواند باشد. در ارتفاع 2619 پایی سراشیبی وجود دارد.

در جزایر ویرجین (Virgin islands) قایق سواری کنید

قایق سواری در جزایر یکی از فعالیت های محبوب و مجذوب کننده است. شما می توانید سفر های دریایی یک یا چند روزه را انتخاب کنید.

منبع: کجارو / nomadicmatt.com
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2053

به "راهنمای سفر به جزایر کارائیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به جزایر کارائیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید