رشد 135 درصدی صادرات ریلی راه آهن یزد

به گزارش مجله جگوار، خبرنگاران/یزد مدیر کل راه آهن یزد از رشد قابل توجه 135 درصدی در حوزه جذب و حمل بارهای صادراتی در عملکرد امسال این اداره کل خبر داد.

رشد 135 درصدی صادرات ریلی راه آهن یزد

رحمت رحمت نژاد در این خصوص گفت: در راستای حمایت از صنعت ملی و تولید داخلی، کاهش مصرف سوخت های فسیلی و حامل های انرژی،کاهش هزینه های حمل و نقل و همچنین پیاده سازی اقتصاد مقاومتی، اداره کل راه آهن منطقه یزد توانست طی گذشت 11 ماه از سال جاری، رکوردی قابل توجه را در زمینه بارهای ریل پسند و صادراتی، با جذب و حمل هشت هزار و 734 تن محموله و رشد 135 درصدی این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ثبت برساند.

مدیر کل راه آهن یزد شرح داد: بارهای صادراتی مذکور شامل محموله های آهن آلات و فولاد، شیشه، کاشی، نایلون، رزین و غیره است که در این میان، محموله شیشه از مبدا اردکان با تناژ دو هزار و 832 تن و محموله میلگرد با تناژ سه هزار و 500 تن از مبدا یزد، برای اولین بار در سال جاری از طریق این اداره کل جذب و حمل شده است.

رحمت نژاد خاطر نشان کرد: میزان جذب و حمل بارهای صادراتی تا سرانجام بهمن ماه سال جاری، از لحاظ تناژ 135 درصد و از لحاظ تعداد واگن 170 درصد رشد داشته که پیش بینی می شود تا سرانجام سال جاری این میزان رشد به بیش از 150 درصد در تناژ و بیش از 200 درصد در تعداد واگن افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2058

به "رشد 135 درصدی صادرات ریلی راه آهن یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 135 درصدی صادرات ریلی راه آهن یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید