سخنگوی غنی: مذاکرات صلح را حکومت آینده در افغانستان پیش می برد

به گزارش مجله جگوار، سخنگوی اشرف غنی امروز (شنبه) تاکید نمود: سفر رهبران طالبان در مسکو، شکست قطعی سیاسی این گروه است. طالبان آدرس اصلی صلح را گم نموده است. آدرس اصلی مردم و حکومت افغانستان است. این کوشش های طالبان نتیجه نخواهد داد.

سخنگوی غنی: مذاکرات صلح را حکومت آینده در افغانستان پیش می برد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه طلوع نیوز، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان تاکید نمود: سفر رهبران طالبان در مسکو، شکست قطعی سیاسی این گروه است. آدرس اصلی صلح را طالبان گم نموده اند. آدرس اصلی مردم و حکومت افغانستان است. این کوشش های طالبان نتیجه نخواهد داد. حکومت نیز کوشش ها برای صلح را متوقف نموده است و اکنون اولویت انتخابات است.

به گفته او، تا 10 روز آیندۀ وضعیت امنیتی تغییر خواهد نمود و نتایج عملیات هایی را که راه اندازی شده اند، نمود پیدا می نماید.

صدیقی در ادامه تاکید نمود: گفت وگوهای صلح را حکومت آینده در افغانستان به پیش خواهد برد. دولت اکنون روی انتخابات متمرکز است و کار روی صلح به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول می گردد. هیچ چیز نمی تواند جلوی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را در 28 سپتامبر (ششم مهرماه) بگیرد. یک توافق صلح مشروع با طالبان افغانستان تنها می تواند پس از انتخابات حاصل گردد. اولویت دولت با برگزاری انتخابات است تا حصول توافق صلح با طالبان.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت، پاکستان تاکنون هیچگونه کوشش آشکاری برای مقابله با تروریست ها انجام نداده است. سیاست ضد تروریسم پاکستان به نفع این منطقه نیست.

این سخنگو در ادامه سخنانش درباره برگزاری انتخابات و گفت وگوهای صلح گفت: کسانی که در کوشش برای بدنام سازی انتخابات هستند و زمزمۀ حکومت موقت را سر می دهند، خلاف جمهوری اسلامی هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 387

به "سخنگوی غنی: مذاکرات صلح را حکومت آینده در افغانستان پیش می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی غنی: مذاکرات صلح را حکومت آینده در افغانستان پیش می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید