صادرات ایران به گرجستان مقرون به صرفه است

به گزارش مجله جگوار، سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان گفت: صادرات ایران به گرجستان به علت قیمت مناسب محصولات و فاصله جغرافیایی کم با این کشور مقرون به صرفه است.

صادرات ایران به گرجستان مقرون به صرفه است

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به گزارش خبرنگاران آذربایجان شرقی ، اکبر قاسمی علی آبادی روز یکشنبه در نشست مشترک مسئولان استان آذربایجان شرقی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان، اظهار کرد: بر این اساس لزوم گسترش مناسبات مالی آذربایجان شرقی و گرجستان باید مورد توجه قرار گیرد چون صادرات به این کشور، علاوه بر مقرون به صرفه بودن برای ایران، استفاده از محصولات باکیفیت بیشتر را نیز برای گرجی ها به همراه خواهد داشت.

وی با تأکید بر افزایش صادرات ایران به گرجستان، اضافه نمود: تقویت و توسعه همکاری های گرجستان با استان های نزدیک در جمهوری اسلامی ایران، یکی از اولویت های ماست و برنامه ریزی هایی را نیز در این زمینه به خصوص برای دوران پساکرونا انجام داده ایم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان در این نشست از تمایل گرجی ها برای توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران اطلاع داد و اضافه نمود: بیش از 80 درصد مردم گرجستان از اقشار متوسط و کم درآمد هستند که خواستار خرید محصولاتی با قیمت مناسب هستند.

سفیر ایران در گرجستان همچنین تقویت ارتباطات فرهنگی، دانشگاهی و همچنین نمایشگاهی را از جمله ظرفیت های مناسب همکاری بین 2 کشور دانست.

توسعه همکاری با گرجستان برای راهیابی به بازارهای اروپا لازم است

معاون هماهنگی امور مالی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست بر اتخاذ تدابیر مناسب برای توسعه مناسبات مالی با گرجستان تأکید کرد و گفت: توسعه همکاری با این کشور برای راهیابی به بازارهای اروپا لازم است.

علی جهانگیری اظهار کرد: گرجستان از جمله کشورهای دوست و همسایه ایران است که ارتباطات بسیار خوبی در زمینه های مختلف مالی، تجاری، فرهنگی و گردشگری با کشورمان دارد.

وی با بیان اینکه توسعه مناسبات با کشورهای همسایه، از اولویت های جمهوری اسلامی است، اضافه نمود: برای تحقق هرچه بیشتر این مهم، آذربایجان شرقی به دلیل موقعیت ویژه و ظرفیت های بی نظیر در بخش های مختلف، می تواند نقش بسیار مهمی ایفا نماید.

جهانگیری گفت: آذربایجان شرقی با داشتن بیش از چهار هزار واحد تولیدی و تجار متخصص و متعهد، در سال 99 توانست 2.5 درصد از مجموع صادرات جمهوری اسلامی ایران را به خود اختصاص دهد و بیش از سه میلیارد دلار به کشورهای متعدد، صادرات داشته باشد.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: همکاری بیشتر با گرجستان، یکی از راهکارهای ضروری برای افزایش صادرات و راهیابی به بازار بسیاری از کشورهای اروپایی است.

در سال 1397 ارزش صادرات ایران به گرجستان 161میلیون و 523 هزار و 829دلار بود اما در 2 سال گذشته روابط تجاری کاهش یافته است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1599

به "صادرات ایران به گرجستان مقرون به صرفه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات ایران به گرجستان مقرون به صرفه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید