طرز تهیه آبگوشت قنبید

به گزارش مجله جگوار، آبگوشت قنبید،اصالت آن متعلق به شهر قم می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه آبگوشت قنبید

به گزارش خبرنگاران به نقل از چی شی

مواد لازم برای 4 نفر
گوشت گوسفندی500 گرم
پیاز1 عدد درشت
کلم قمری2 عدد درشت
لوبیا سفید200 گرم
گندم پوست کنده100 گرم
پودر لیمو عمانی1 قاشق سوپخوری
رب گوجه فرنگی2 قاشق سوپخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت آبگوشت قنبید

مرحله اول

برای تهیه آبگوشت قنبید ابتدا لوبیا سفید و گندم پوست کنده را به صورت جداگانه به همراه مقداری آب از شب قبل می خیسانیم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب تفت می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک گردد، سپس رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا رنگ رب گوجه فرنگی باز گردد و طعم خامی آن گرفته گردد.

مرحله سوم

در این مرحله گوشت آبگوشتی را اضافه می کنیم و چند دقیقه به همراه دیگر مواد تفت می دهیم، سپس لوبیا سفید و گندم را آبکشی می کنیم و به قابلمه می افزاییم. پس از یک دقیقه کلم قمری ها یا قنبیدها را پوست می کنیم.

مرحله چهارم

سپس به صورت دلخواه خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. حالا به اندازه ای آب اضافه می کنیم که سطح آب یک بند انگشت بالاتر از سطح مواد باشد. در ادامه حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب سریعتر به جوش بباید.

مرحله پنجم

پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و اجازه می دهیم آبگوشت با حرارت بسیار ملایم جا بیفتد. پس از اینکه گوشت پخت می توانیم نمک را به هرماه ادویه های دلخواه به آبگوشت اضافه کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه آبگوشت به طور کامل جا افتاد و تمام مواد پختند گرد لیمو عمانی را اضافه می کنیم و با دیگر مواد ترکیب می کنیم. پس از گذشت 10 دقیقه آبگوشت را از روی حرارت کنار می گذاریم و به همراه نان سنگک تازه سرو می کنیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1419

به "طرز تهیه آبگوشت قنبید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه آبگوشت قنبید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید