فعالیت سفارت کانادا در ونزوئلا به حالت تعلیق درآمد

به گزارش مجله جگوار، خبرگزاری رویترز امروز (دوشنبه) به نقل از وزارت امور خارجه کانادا اطلاع داد که به دلیل خودداری کاراکاس از تمدید ویزا دیپلماتهای اتاوا، این کشور فعالیت سفارت خود در ونزوئلا را تعلیق می نماید.

فعالیت سفارت کانادا در ونزوئلا به حالت تعلیق درآمد

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

کریستیا فریلند وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه ای دولت ونزوئلا را متهم ساخت که گام هایی در جهت محدود ساختن فعالیت سفارتخانه های خارجی برداشته است.

به نوشته رویترز، کانادا یکی از اعضای گروه لیما است که خوان گوایدو رئیس مجلس ونزوئلا و رهبر مخالفان را رئیس جمهوری مشروع این کشور شناخته و از نیکلاس مادورو خواسته تا استعفا دهد.

فریلند در بیانیه مذکور ونزوئلا را تلویحا تهدید به اقدام متقابل کرد و اضافه نمود که اتاوا وضعیت دیپلمات های ونزوئلایی مستقر در کانادا را مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

گروه لیما متشکل از 12 کشور قاره آمریکا است که حمایت خود را از ریاست جمهوری خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا اعلام نموده و خواستار کناره گیری رئیس جمهوری فعلی این کشور (مادورو) است.

نمایندگان دولت ونزوئلا و مخالفان اواخر هفته گذشته در نروژ مذاکره کردند که بدون حصول هیچ توافقی سرانجام یافت.

پس از ناکامی این مذاکرات، خوان گوایدو اعلام نمود که به راهنمایی اعتراض های خیابانی مخالفان در این کشور ادامه خواهد داد.

ونزوئلا چندین سال است که با مسائل شدید مالی و تورم افسارگسیخته روبرو بوده و پس از روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا و اعمال تحریم های این کشور، اوضاع سیاسی و مالی آن بحرانی شده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 469

به "فعالیت سفارت کانادا در ونزوئلا به حالت تعلیق درآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت سفارت کانادا در ونزوئلا به حالت تعلیق درآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید