قاچاق چوب بیشتر شده است.

به گزارش مجله جگوار، افزایش قیمت چوب، باعث شده است که سودجویان به سمت قاچاق چوب سوق یابند.

قاچاق چوب بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگاران زنجان، مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به موضوع قاچاق چوب که این روزها یکی از موضوعات داغ رسانه ها شده است پرداخت و گفت: متاسفانه به علت افزایش قیمت چوب، سودجویان به این سمت سوق یافته اند.

خلیل آقاجانلو خاطرنشان کرد : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با همت یگان حفاظت این اداره کل اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از قاچاق چوب در سطح استان اجرا می نماید.

وی اضافه نمود: نیروهای یگان حفاظت در تمامی شهرستان ها نیز در راستای جلوگیری از قاچاق انواع چوب آلات فعالیت می نمایند و همچنین بدین منظور شیفت های شبانه روزی نیز برقرار است.

آقاجانلو، با بیان این که برای تامین احتیاج صنعت چوب اقدام به کاشت گونه های صنوبر و بید نموده ایم گفت: این دو گونه درخت جزو گونه های ممنوع القطع نمی باشد و صرفا برای استفاده در صنعت چوب کاشته می گردد.

وی تاکید نمود:حوزه اختیارات منابع طبیعی، در اراضی ملی است.

آقاجانلو گفت: خوشبختانه جرایم قطع و قاچاق چوب های ممنوع القطع افزایش یافته که این خود یک عامل بازدارنده نیز محسوب می گردد.

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با توجه به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری گفت: در ادیان ما به سنت نیک نهال کاری تاکید شده است و این امر هر ساله در آخرین ماه زمستان به خوبی در سراسر کشور اجرا می گردد تا با نشاط و سرسبزی طبیعتی زیبا به استقبال بهار برویم.

وی اضافه نمود: این هفته فرصت مغتنمی است تا بیشتر به اهمیت حفظ و صیانت از منابع طبیعی و درختان پرداخته گردد.

آقاجانلو ادامه داد: در یک سال اخیر حوزه های آبخیزداری، فنی، حفاظت و حمایت وهمچنین یگان به منظور حفاظت از عرصه های ملی و توسعه فضای سبز استانی تمام کوشش خود را نموده اند و خوشبختانه با اثربخشی مثبت از سوی دوستداران طبیعت و حوزه نشینان همراه بوده است.

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، به احیا و بازسازی معادن اشاره نمود و گفت: یکی از برنامه های اداره کل احیاء و بازسازی معادن می باشد.

وی اضافه نمود: در صدد هستیم تا این طرح در معادنی که ظرفیت احیاء و بازسازی را دارند اجرا گردد.

به گفته آقاجانلو طرح احیاء و بازسازی معادن در معدن انگوران که یکی از بزرگترین معادن در کشور به شمار می رود شروع شده و این فرایند همچنان ادامه دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1544

به "قاچاق چوب بیشتر شده است." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاچاق چوب بیشتر شده است."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید