قحطی در کنگو، یمن، نیجریه و سودان روبه برتری است

به گزارش مجله جگوار، دبیر کل سازمان ملل متحد در مورد خطر قحطی و نبود ایمنی غذایی گسترده در چهار کشور کنگو، یمن، شمال شرقی نیجریه و سودان جنوبی که جنگ و درگیری بر آن ها سایه افکنده هشدار داد و گفت جان میلیون ها انسان در خطر است.

قحطی در کنگو، یمن، نیجریه و سودان روبه برتری است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در مورد خطر قحطی و نبود ایمنی غذایی گسترده در چهار کشور کنگو، یمن، شمال شرقی نیجریه و سودان جنوبی که جنگ و درگیری بر آن ها سایه افکنده هشدار داد و گفت جان میلیون ها انسان در خطر است.

آنتونیو گوترش در یادداشتی به اعضای شورای امنیت سازمان ملل که به دست آسوشیتدپرس رسیده، گفت این چهار کشور طبق گزارش دنیای 2020 در مورد بحران های غذایی و ایمنی غذایی، صندلی بحرانی ترین مناطق را در دنیا کسب نموده اند.

گوترش در این یادداشت گفت: احتیاج است تا اقدامی صورتی گیرد. پس از سال ها درگیری و خشونت، مردم جمهوری دموکراتیک کنگو، یمن، شمال شرقی نیجریه و سودان جنوبی در حال رویارویی با شبح فزاینده نبود ایمنی غذایی و قطحی احتمالی هستند.

او در ادامه اضافه کرد: شاخص های کلیدی در حال بدتر شدن در شماری از کشور های دیگر به مانند سومالی، بورکینافاسو و افغانستان هستند که بر اثر درگیری آسیب دیده اند. اوضاع از کشوری به کشور دیگر متفاوت است؛ اما غیرنظامیان کشته، زخمی و بی خانمان می شوند؛ معیشت آن ها نابود شده و دسترسی آن ها به غذا در میان افزایش شرایط شکننده کنونی، مختل می گردد. این در حالی است که هم زمان فعالیت های بشردوستانه نیز مورد حمله قرار گرفته، مورد تعویق قرار می گیرد و یا یاری هایی که جان افراد را نجات می دهند، با مانع روبرو می شوند.

او همچنین گفت نبود ایمنی غذایی در کشور های خسارت دیده بر اثر درگیری ها، به سبب حوادث طبیعی و شوک های مالی و بحران های بهداشتی، خصوصاً پس از شیوع کرونا رو به برتری است.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1230

به "قحطی در کنگو، یمن، نیجریه و سودان روبه برتری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قحطی در کنگو، یمن، نیجریه و سودان روبه برتری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید