لغو بزرگترین نمایشگاه گردشگری دنیا پس از 54 سال

به گزارش مجله جگوار، نمایشگاه ITB برلین به عنوان بزرگترین نمایشگاه گردشگری در دنیا از سوی دولت فدرال آلمان و به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برای اولین بار پس از 54 سال لغو شد.

لغو بزرگترین نمایشگاه گردشگری دنیا پس از 54 سال

اگر علاقمند به سفر با بهترین خرید تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، نمایشگاه گردشگری آلمان قرار بود از 14 اسفند ماه در شهر برلین به مدت 5 روز برگزار گردد. برای برگزاری این نمایشگاه هزینه های زیادی شده بود و بسیاری از کشور ها نیز حضور داشتند. حتی ایران نیز قرار بود در این نمایشگاه پاویون داشته باشد، اما به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا این نمایشگاه پس از چندین دوره برگزاری، از سوی دولت آلمان لغو شد.

این در حالی است که پیش از این وقایع مهم تاریخی دیگر در دنیا نتوانسته بودند جلوی برگزاری این نمایشگاه گردشگری بزرگ را بگیرد.

در نمایشگاه گردشگری برلین بیش از 200 هزار تورگردان، فعال گردشگری، ایرلاین، هتلدار و… از بیش از 180 کشور دنیا شرکت می کردند تا برای گردشگری دنیا در سال 2020 برنامه ریزی و مخاطبانی برای خود جذب نمایند. مسئولان بهداشت دولت آلمان از مسئولان نمایشگاه گردشگری خواسته بودند تا در فضای سربسته نمایشگاه سلامت شرکت نمایندگان را تضمین نمایند. اما از آنجا که شرکت نمایندگان از کشور های بسیاری در یک بازه زمانی کوتاه به نمایشگاه می آمدند متولیان ترجیح دادند تا برای سلامت شهروندان آلمانی و شرکت نمایندگان سال جاری این نمایشگاه را به رغم خسارت های فراوان دولت ها و کشور آلمان برگزار ننمایند.

سایت نمایشگاه گردشگری برلین چند ساعت پیش اعلام نموده بود که ساعت 20 امشب 28 فوریه تصمیم گیری برای لغو و یا ادامه برگزاری نمایشگاه را اعلام می نماید که در نهایت در بیانیه ای نوشت: براساس تصمیم دولت فدرال آلمان این نمایشگاه برای اولین بار در تاریخ گردشگری دنیا برگزار نخواهد شد.

چین ایران ایتالیا و کره جنوبی از نظر برگزار نمایندگان این نمایشگاه جزو کشور هایی بود که دارای ریسک بیشتری برای شرکت در نمایشگاه بودند از ایران نیز اهالی شهر قم این حساسیت را داشتند به نحوی که اسم این استان نیز در فهرست نمایشگاه آورده شده است.

مسئولان نمایشگاه برلین پیش از این اعلام نموده بودند که شرکت نمایندگان از این کشور ها باید هنگام ورود به آلمان کارت سلامت داشته باشند و ممکن است هنگام ورود از آن ها سوالاتی گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 740

به "لغو بزرگترین نمایشگاه گردشگری دنیا پس از 54 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو بزرگترین نمایشگاه گردشگری دنیا پس از 54 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید