ماجرای شایعه زامبی شدن دختران دانشجو در شیراز

به گزارش مجله جگوار، داستان زامبی شدن دختران دانشجو در شیراز از آن جا آغاز شد که پرویز پرستویی ویدیویی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. ویدیویی که در آن چند دختر جوان مدام فریاد می کشند و فریاد سر می زنند. چند مرد نیز در گوشه های اتاق مشغول فیلمبرداری هستند.

ماجرای شایعه زامبی شدن دختران دانشجو در شیراز

به گزارش خبرنگاران، پرستویی در باره این ویدیو نوشته بود که در خصوص این فیلم اطمینان ندارد، ولی شنیده است که فیلم مربوط به تعدادی از دانشجویان دانشگاه شیراز است که با خوردن نوع خاصی از آدامس های وارداتی با طعم توت فرنگی دچار مسمومیت شده و رفتار های وحشیانه (زامبی طور) از خود بروز داده اند.

طولی نکشید که این ویدیو میان کاربران دست به دست شد و شایعه زامبی شدن دختران دانشجو در شیراز شبکه های اجتماعی را در بر گرفت.

اما آنالیز ما نشان می دهد که نخستین بار این ویدیو چهار سال قبل در شبکه های اجتماعی و رسانه ها منتشر شده بود. آن موقع بخشی از کاربران مدعی شده بودند که این اتفاق در دانشگاه آزاد واحد شیراز اتفاق افتاده است، اما همان موقع مسئولان این دانشگاه خبر را رد نموده بودند. آن ها گفته بودند که ویدیو مربوط به یکی از مدارس کشور های حوزه خلیج فارس است.

تکذیب زامبی شدن دختران دانشجو در شیراز؛ فیلم قدیمی است!

حالا هم با بازنشر دوباره این ویدیو، روابط عمومی دانشگاه آزاد شیراز طی اطلاعیه ای اعلام نموده که این کلیپ از چند سال قبل (سال 98) در فضای مجازی بنام دانشگاه آزاد اسلامی شیراز انتشار یافته است. در همان سال هم طی اطلاعیه ای، از سوی این مرکز تکذیب شده است.

در این اطلاعیه تاکید شده که هیچگونه واقعه اینچنینی در این دانشگاه به وقوع نپوسته و هیچ کسی هم در این باره به اداره حراست دانشگاه احضار نشده است.

مورد عجیب پرویز پرستویی!

این اولین باری نیست که پرویز پرستویی، بدون اطمینان یافتن از یک ماجرا، اقدام به نشر ویدیو و اخبار کذب برای 6 میلیون و 400 هزار دنبال کننده خود در اینستاگرام می نماید.

او پیش تر هم ویدیویی از یک تصادف هولناک منتشر نموده بود و تاکید داشت که خودش مطمئن نیست که چنین حادثه ای در ایران اتفاق افتاده باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2138

به "ماجرای شایعه زامبی شدن دختران دانشجو در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای شایعه زامبی شدن دختران دانشجو در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید