معافیت مالیاتی تولیدکنندگان صنایع دستی به قوت خود باقی ماند

به گزارش مجله جگوار، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور از ادامه فرایند معافیت از مالیات، برای تولیدکنندگان صنایع دستی اطلاع داد.

معافیت مالیاتی تولیدکنندگان صنایع دستی به قوت خود باقی ماند

علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، با اشاره به ماده 142 قانون مالیات های مستقیم، خاطرنشان کرد که عایدی کارگاه های فرش دستباف و صنایع دستی و شرکت های تعاونی و اتحادیه های تولیدی مربوط، از پرداخت مالیات معاف هستند. وی در این رابطه یادآور شد:

در شهریور سال گذشته پیش نویس لایحه اصلاح معافیت های مالیاتی مستقیم به وسیله سازمان امور مالیاتی تهیه و به کمیسیون مالی هیئت دولت ارسال شد تا ماده 142 قانون مالیات های مستقیم حذف گردد؛ به همین منظور، برای حذف نشدن آن با نمایندگان مجلس شورای اسلامی رایزنی هایی انجام دادیم. بعلاوه با وزیر اقتصاد و امور دارایی و معاون اول رئیس جمهوری در این زمینه مکاتبه کردیم. معاون صنایع دستی در جلسه ای که با معاون حقوقی و معاون مالی وزارت امور اقتصاد و دارایی برگزار گردید، مراتب اعتراض خود را نسبت به حذف ماده 142 خاطرنشان کرد و قرار شد در پیش نویس موردنظر، معافیت ماده 142 به قوت خود باقی بماند، به همین منظور سازمان امور مالیاتی متن پیش نویس لایحه خود را برای اشخاص حقیقی تا سقف دو میلیارد ریال عایدی سالانه اصلاح کند.

مونسان ضمن تاکید بر توجه به صنایع دستی کشور و برطرف مسائل هنرمندان و صنعتگران در دوران شیوع ویروس کرونا، توضیح داد:

پس از برگزاری نشست های متعدد کارشناسی و با کوشش های مستمر و پیگیری های جدی معاونت صنایع دستی، صبح امروز در جلسه کمیسیون مالی هیئت دولت مصوب شد تا معافیت ماده 142 قانون مالیات های مستقیم به قوت خود باقی بماند، این موضوع از مطالبات اصلی و دغدغه های جدی ذی نفعان حوزه صنایع دستی کشور بوده و پرداختن به آن از اولویت های وزارت خانه است.

به این ترتیب، کسب وکارهای حوزه صنایع دستی همچنان از پرداخت مالیات معاف هستند. افراد حقیقی شاغل در این حوزه نیز تا سقف 200 ملیون تومان عایدی سالیانه، شامل این معافیت خواهند بود.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2015

به "معافیت مالیاتی تولیدکنندگان صنایع دستی به قوت خود باقی ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیت مالیاتی تولیدکنندگان صنایع دستی به قوت خود باقی ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید