پوتین دولت روسیه را موظف به ارزیابی دقیق شرایط مالی کرد

به گزارش مجله جگوار، در حالی که کارشناسان خسارات اقتصادی شیوع بیماری کرونا بر بخش های مختلف اقتصاد روسیه را تخمین زده اند، ولادیمیر پوتین دستور داد تا دولت یاری های اقتصادی بلاعوض مستقیمی را به مشاغل کوچک و متوسط کشور اختصاص دهد.

پوتین دولت روسیه را موظف به ارزیابی دقیق شرایط مالی کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه ایزوستیا، بخش هایی از اقتصاد روسیه که بیشتر از همه تحت تأثیر بیماری همه گیر ویروس کرونا قرار دارند ، ممکن است در مجموع 17.9 تریلیون روبل خسارات مالی را متحمل شوند. در عین حال ، بی از 15 میلیون نفر هم به طور بالقوه ممکن شغل خود را از دست بدهند.

چنین برآوردهایی در آنالیز اقتصاد کلان روسیه توسط آژانس رتبه بندی ملی اجرا شده است. به گفته کارشناسان این آژانس ، بخش خدمات در طول بحران شیوع کرونا بیشترین خسارت را متحمل می گردد و کمترین تاثیر بیماری همه گیر کرونا در بخش فراوری مواد غذایی ، کشاورزی ، شیلات و جنگلداری خواهد بود.

بنابراین ، با توجه به اجرای رژیم خود انزوایی (قرنطینه خانگی) ، کاهش ارزش افزوده از 3.9 درصد به 83.9 درصد در سال می تواند در دهها بخش صنعتی رخ دهد. حداکثر خسارات در بخش هتل داری، گردشگری و پذیرایی پیش بینی می گردد.

میزان خسارت پیش بینی شده برای کل بخش خدمات در روسیه 77.5 درصد ، در عرصه فراوری پوشاک و کفش حدود 52.7 درصد ، در زمینه فرهنگی، ورزش و فعالیت های تفریحی هم 46.1 درصد خواهد بود.

ضرر و زیان در صنایع فراوری مواد غذایی و دخانیات تنها 3.9 درصد ، کشاورزی و جنگلداری و ماهیگیری 5.1 درصد و در صنعت معدن 6.6 است.

به گفته تحلیلگران ، مقامات مسئول نباید اجازه وارد شدن چنین خسارات مالی گسترده ای را بدهد و قطعاً اقداماتی برای حمایت از عرصه مالی کشور انجام خواهد شد.

تأکید پوتین بر اختصاص بودجه مضاعف برای حمایت از مشاغل کوچک و متوسط

در همین رابطه ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه عصر روز چهارشنبه در نشست ویدئویی با اعضای کابینه وزرا، تاکید نمود که دولت به همراه مناطق و اتحادیه های صنفی باید ارزیابی دقیقی از شرایط مالی کشور و تاثیر بحران ابتلا به بیماری همه گیر کرونا انجام دهد.

پوتین همچنین دستور داد تا یاری های مالی لازم به مشاغل کوچک و متوسط ارائه گردد. به گفته وی ، پیشنهاد می گردد تا یاری های بلاعوض مستقیمی از طرف دولت در نظر گرفته گردد و این پول ها مانند پرداخت حقوق و دستمزد، قابل ارسال هستند.

علاوه بر این ، رئیس جمهوری پیشنهاد کرد تا برای اطمینان یافتن از ثبات مناطق فدرال روسیه، حداقل مبلغ 200 میلیارد روبل بودجه اضافی تخصیص داده گردد.

اوایل روز چهارشنبه ، بعضی رسانه های گروهی گزارش دادند که دولت روسیه ممکن است مبلغی حدود 520 میلیارد روبل برای اقدامات ضد بحران هزینه کند و از جمله قرار است تا بیش از 100 میلیارد روبل برای حمایت از مشاغل کوچک و متوسط اختصاص یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 999

به "پوتین دولت روسیه را موظف به ارزیابی دقیق شرایط مالی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین دولت روسیه را موظف به ارزیابی دقیق شرایط مالی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید