معلم هنرمندی که دانش آموزانش را به ملاقات اسطوره موسیقی کشور برد

به گزارش مجله جگوار، تهران (پانا) - یک معلم هنرمند و دبیر هنر آموزش و پرورش شهرستان محروم رشتخوار درباره کاری که برای دانش آموزانش انجام داد و آنان را به ملاقات یکی از مفاخرهای موسیقی کشور که خود جز خیرین مدرسه ساز هم هست برد، توضیحاتی داد.

معلم هنرمندی که دانش آموزانش را به ملاقات اسطوره موسیقی کشور برد

مریم احمدی - علی مرادزاده یکی از معلمان هنرمند استان خراسان رضوی است. او مربی پرورشی یکی از مدارس این استان است، لیسانس هنر و فوق لیسانس نقاشی از دانشگاه هنر تهران دارد و دبیر آموزش و پرورش نیز است.

مرادزاده با دانش آموزان خود یک قطعه موسیقی نوایی کار می نماید و به ملاقات عثمان محمدپرست استاد موسیقی خراسان رضوی می رود. استاد محمدپرست جز مفاخر موسیقی کشور و خیر مدرسه ساز نیز است.

مرادزاده این معلم هنرمند که 30 سال به طور حرفه ای هنر کار می نماید و کارهای زیادی پیرامون چاپ مقالات داشته است، درباره کار خود به پانا گفت: چکیده نگاه من به آموزش و پرورش این است که وقتی آموزش پیروز است که بتواند استعدادشناسی کند. اگر استعداد و علایق دانش آموزان کشف گردد بچه پیروز خواهد شد.

وی با تاکید براینکه آموزش و پرورش اساسی و بنیادین آموزش و پرورشی است که استعداد کشف کند اضافه نمود: ما یک آکادمی آزاد هنر داریم و در مرز شرق کشور در شهرستان محروم رشتخوار بر استعدادیابی دانش آموزان در طول سال تحصیلی تاکید داریم.

دبیر هنر آموزش و پرورش شهرستان محروم رشتخوار ادامه داد: یک سال بود که به بچه ها قول داده بودم آنان را به ملاقات با چهره های عظیم و عظیمان ببرم عثمان محمدپرست خیری است که 980 مدرسه با یاری جامعه یاوری ساخته است که هفته پیش به دلیل وخیم بودن حال خود در بیمارستان بستری شد.

وی اضافه نمود بعد از اینکه کمی بهتر شد و به منزل آمد، برای او شعری را با ملودی نوایی خود عثمان و در وصف حال وی سرودم و آن را با بچه ها کار کردم.

مرادزاده با بغضی که در گلو داشت با اشاره به اینکه گرداننده مجلس ملاقات ما با عثمان خدا بود از حال و هوای این ملاقات گفت که عثمان برای من از کودکی یک اسطوره بود و برایم حرمت داشت. ما در ملاقات با وی هدیه خود را اهدا و برایش اجرا کردیم.

به گزارش پانا، قطعه نوایی این معلم هنرمند که تقدیم به ساحت مقدس هنر عیدانه مبعث والامقام محمد به شکرانه سلامتی استاد عثمان محمدپرست و شادی روح زنده یاد استاد بی نظیر محمدرضا شجریان همواره ماندگار نموده است، به توضیح زیر است:

اجرای طناز گروه هنری غوغای ققنوس رشتخوار که چه زیبنده و زیبا روح دادیم و روح گرفتیم تقدیم به استاد عثمان محمد پرست

بزن چنگی مست دوباره دوتاری/

که عثمان و خواف و خراسان نمیرد

ز عثمان و خواف و دوتارش بگویم

/که در کنج دلها چه آسان نشیند

نوایی بزن پرده ابعاد و زوایا را/

که زخم دل ما به درمان نشیند

نوایی زدی و جهانی شد عاشق/

چنان که گل سرخ به بستان نشیند

ز رشتخوار سلام و درودی فراوان/

که ققنوس و غوغا مقابل نشیند

تنت سالم و چهره ات سرخ و دل شاد/

مبادا غباری به عثمان نشیند

کنار قلندر نشستن چه خوب است/

چو شاهی که با ما برابر نشیند

بزن چنگیِ مست دوباره دوتاری/

که عثمان و خواف خراسان نمیرد

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1568

به "معلم هنرمندی که دانش آموزانش را به ملاقات اسطوره موسیقی کشور برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معلم هنرمندی که دانش آموزانش را به ملاقات اسطوره موسیقی کشور برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید