نکونام: در فوتبال ایران دفاع کردن راحت ترین کار است، نباید اجازه دهیم امتیاز راحت از اهواز خارج شود

به گزارش مجله جگوار، سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان اعتقاد دارد، در فوتبال ایران دفاع کردن راحت ترین کار ممکن است و موقعیت ها روی ضربات ایستگاهی و اوت دستی به وجود می آیند.

نکونام: در فوتبال ایران دفاع کردن راحت ترین کار است، نباید اجازه دهیم امتیاز راحت از اهواز خارج شود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران جواد نکونام در نشست خبری بعد از دیدار تیمش مقابل صنعت نفت گفت: دربی در هر استانی حساسیت های خاص خودش را دارد. این بازی هم بازی جاندار، محکم و تاکتیکی بود و دو تیم دوست نداشتند بازی را ببازند. دو تیم بازی فیزیکی را ارائه کردند، ولی ما بیشتر سعی کردیم فوتبال مان را انجام دهیم. ما می خواستیم از عقب زمین فوتبالی که دوست داشتیم را به نمایش بگذاریم، ولی زمین ما شرایط خیلی بدی دارد. من این موضوع را به باشگاه هم گفته ام.

وی ادامه داد: در نیمه اول توپ را باید از یک قدم به گل می زدیم، ولی به خاطر شرایط بد زمین نتوانستیم گل بزنیم. متأسفانه شرایط استادیوم نسبت به پارسال خیلی بدتر شده است و کیفیت زمین روی بازی ما تأثیر گذاشت. من از باشگاه خواهش کردم پیگیری کند تا بتوانیم شرایط زمین را خوب کنیم. در هفته گذشته دو بار این مسئله را مطرح کردم، ولی در نگهداری زمین میزانی کوتاهی صورت می گیرد که امیدوارم مسئولان بتوانند زمین را برای تیم و مردم آماده کنند، چون استادیوم به این زیبایی باید زمین صاف و همواری هم داشته باشد و هر کسی که اینجا می آید خوب بازی کند و لذت ببرد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان همچنین خاطر نشان کرد: تیم ها در اینجا خیلی بسته، فشرده و درگیر بازی می کنند تا بتوانند حداقل امتیاز را کسب کنند و از اهواز خارج شوند. امروز نیز نفت فشرده و بسته بازی کرد و اگر این تیم همه بازی هایش را اینطور بازی کند، جایگاهش بالای جدول است. این تیم امروز خیلی خوب و درگیرانه بازی کرد و به علیرضا منصوریان و بازیکنانش تبریک می گویم، چون حتماً تیمش خوب بازی کرده که توانسته است یک امتیاز از اینجا بگیرد. قطعاً آنها خرسند هستند، ولی ما باید برای این شرایط بیشتر تمرین کنیم، چون تیم ها اینجا می آیند و بسته بازی می کنند و تیم ما باید بتواند گل بزند. نباید اجازه دهیم امتیاز از اینجا راحت خارج شود.

نکونام یادآور شد: در بازی های خارج از خانه تیم ها باز می کنند و ما را از جلو تحت فشار قرار می دهند به همین علت راحت تر می توانیم پیروز شویم، ولی در بازی های خانگی مشکل داریم و باید این مشکل را حل کنیم. باید بیشتر تمرین کنیم و بتوانیم گل بزنیم، ولی مسئله ای که داریم این است که فاصله بین بازی ها کم است. میزانی شرایط برای همه تیم ها سخت است و من هم از ابتدای فصل نبودم. از تیم هایی که بسته بازی می کنند به سختی می توانیم عبور کنیم، ولی وقتی عبور هم می کنیم نمی توانیم ضربه آخر را به گل تبدیل کنیم.

وی در ادامه به عملکرد فنی تیمش اشاره کرد و گفت: تیم ما امروز خوب بازی کرد و کار هایی را که می خواستیم درست انجام دادیم. امیدوارم بتوانیم شرایط را در بازی های آینده و مخصوصاً در بازی های خانگی بهتر کنیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره اینکه بازیکنان این تیم در محوطه جریمه حریف بی دقت بودند، یادآور شد: مسئله این بود که بتوانیم از دفاع فشرده صنعت نفت رد شویم، ولی هر بار که رد شدیم در ضربات آخر دقت نکردیم. موقعیت پاتوسی را ببینید. موقعیت او صد درصد بود، ولی نتوانست گل بزند. حرف شما درست است و باید در ضربات آخر و پاس های آخر بیشتر تمرین کنیم که قطعاً این مشکل را حل می کنیم.

نکونام درباره اینکه بازی های بدون گل در لیگ ایران زیاد شده است، مطرح کرد: خلاقیت در فوتبال کم شده است و شاید بازیکن خلاق در فوتبال ایران به میزان انگشتان یک دست داشته باشیم که بتوانند در لحظه نتیجه بازی را عوض کنند. قبلاً اینطور نبود و بازیکنان خلاق زیاد داشتیم که هم موقعیت ایجاد می کردند و هم گل می زدند. در فوتبال روز دنیا گران ترین بازیکنان مهاجمان هستند، کسانی که گل می زنند یا پاس گل می زنند. مدافع خوب هم گران است، ولی همه دنبال کسی هستند که گل بزند. در فوتبال ما این بازیکنان را کم داریم.

وی اضافه نمود: در فوتبال ایران دفاع کردن راحت ترین کار است و موقعیت ها روی ضربات ایستگاهی و اوت دستی به وجود می آیند. در همه جای دنیا بردن با سبک بازی سخت است، مخصوصاً در فوتبال ایران که تیم ها سعی می کنند دفاع کنند که راحت ترین کار است. تعداد بازیکنان خلاق بسیار کم است و چندتایی هم که هستند از ایران خارج شده اند. شما آقای گل تیم ها را نگاه کنید. اکثراً با پنالتی بوده است. با این شرایط فقر گلزنی را در فوتبال مان حس می کنیم. این مشکل فوتبال ماست و امیدوارم زودتر بتوانند همه تیم ها بازیکنان خلاق را به فوتبال ایران معرفی کنند و شاهد گل های بیشتری در فوتبال مان باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2045

به "نکونام: در فوتبال ایران دفاع کردن راحت ترین کار است، نباید اجازه دهیم امتیاز راحت از اهواز خارج شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکونام: در فوتبال ایران دفاع کردن راحت ترین کار است، نباید اجازه دهیم امتیاز راحت از اهواز خارج شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید