پول نمی خواهیم، فقط به ما کار بدهید!

به گزارش مجله جگوار، یک تولیدنماینده صنایع دستی می گوید: متاسفانه اغلب هنرمندانی که در حوزه صنایع دستی در روستاها و شهرستان های کوچک کار می نمایند یا سرپرست خانوار هستند یا به طور کلی معیشتشان از این راه تامین می گردد که با تعطیل شدن کارگاه های صنایع دستی، امیدشان نیز از بین رفته است.

پول نمی خواهیم، فقط به ما کار بدهید!

حامد اکرمی، احیاگر و فراورینماینده صنایع دستی و سوغات شهرستان ابرکوه در گفت وگویی با خبرنگاران درباره شرایط بازار فراوری و فروش محصولات در دوران کرونا، اظهار کرد: ما پیش از شیوع ویروس کرونا در کوشش بودیم تا بعضی از هنرهای منسوخ شده را احیا کنیم و رشدی هم در حال صورت دریافت بود، اما متاسفانه با شیوع کرونا این فرآیند متوقف شد و عرضه آثار بیشتر به صورت آنلاین و به وسیله شبکه های اجتماعی صورت گرفت که متاسفانه به دلایل مختلفی این مدل فروش به صورت محدود انجام می گردد.

او ادامه داد: از سوی دیگر باید این نکته را نیز در نظر داشت که حجم فراوریات ما به دلیل کمبود یا نبود مواد اولیه و همچنین شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کارگاه های فراوریی، به شدت کاهش پیدا نموده است. قیمت مواد اولیه در این مدت تقریباً به سه برابر افزایش پیدا نموده است یا اینکه اصلا در بازار موجود نیست. به عنوان مثال یکی از مواد اصلی کار ما، پنبه است که اصلاً پیدا نمی گردد! به این ترتیب عملاً امکان فراوری، به شدت کاهش پیدا نموده است.

اکرمی درباره مسائل هنرمندان فعال در عرصه صنایع دستی نیز اظهار کرد: بعضی از هنرمندان تماس می گیرند و می گویند اصلا پول نمی خواهیم، فقط کاش می توانستیم سر کارمان برگردیم. در واقع بعضی از این هنرمندان حاضرند مجانی کار نمایند، اما حداقل مشغول به کار باشند. این در حالی است که با توجه به اینکه مواد اولیه نداریم، امکان فعالیت چندانی هم در یک سال گذشته وجود نداشته است. متاسفانه اغلب هنرمندانی که در حوزه صنایع دستی در روستاها و شهرستان های کوچک کار می نمایند یا سرپرست خانوار هستند یا به طور کلی معیشتشان از این عرصه تامین می گردد که با تعطیل شدن کارگاه های صنایع دستی، امیدشان نیز از بین رفته است.

این فعال حوزه صنایع دستی همچنین درباره یاری های اقتصادی یا معنوی از سوی متولیان امر نیز گفت: هیچ گونه یاریی در این ایام صورت نگرفته است. به شخصه این توقع را از مسوولان شهر خود داشتم که به ما سر بزنند و حداقل آثار صنایع دستی هنرمندان را به بهانه حمایت و به منظور استفاده از آنها برای هدیه خریداری نمایند، اما حتی این رویکرد نیز در میان آنها وجود نداشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1631

به "پول نمی خواهیم، فقط به ما کار بدهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پول نمی خواهیم، فقط به ما کار بدهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید