چین همچنان مقصدی جذاب برای سرمایه گذاران است

به گزارش مجله جگوار، صندوق بین المللی پول نیز پیش بینی کرد که چین تنها کشور در جهان است که رشد مثبت اقتصادی خواهد داشت.

چین همچنان مقصدی جذاب برای سرمایه گذاران است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، اعتماد سرمایه گذاران خارجی همچنان نسبت به بازار چین در حال افزایش است. شرکت کی پی ام جی چندی پیش با انتشار گزارشی درباره اقتصاد چین پیش بینی کرد که اقتصاد چین به طور مداوم رشد باثبات خود را حفظ خواهد کرد و باردیگر نقش رهبری را در احیای اقتصاد جهان ایفا می کند. صندوق بین المللی پول نیز پیش بینی کرد که چین تنها کشور در جهان است که رشد مثبت مالی خواهد داشت.

هرچند که شیوع ویروس کرونا در کوتاه مدت بر سرمایه گذاری فرامرزی تاثیر می گذارد، ولی محیط بازار و دورنمای توسعه مقصد سرمایه گذاری در دراز مدت از عوامل مهم به شمار می فرایند. جذابیت چین به عنوان یکی از مقاصد مهم سرمایه گذاری در جهان، پیوندی نزدیک با شرایط خوب مالی، بهبود محیط تجاری و پایبندی بر سیاست های باز مالی چین دارد؛ به همین دلیل، هرچند که سیاست مداران برخی از کشورها بر از بین رفتن تأثیرگذاری چین در اقتصاد جهان تأکید می کنند اما میزان سرمایه گذاری واقعی آمریکا در چین در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش یافته است.

از ماه مه تا ماه ژوییه، هواپیماهای چارتر تجاری چین و آلمان سه بار چند صد نفر از موسسداران و اعضای خانواده های آنان را به چین منتقل کرده است. طبیعی است که دفاع از ثبات زنجیره صنعتی و عرضه جهان آرزوی مشترک شرکت های فرامرزی است. آنان کورکورانه تحت هدایت اشتباه سیاست مدارانی که اصلا بر اقتصاد تسلط ندارند و تنها برای منافع خود اظهار نظر می کنند، قرار نخواهند گرفت.

از سوی دیگر، توان نرم چین برای جلب سرمایه های خارجی نیز بیش از پیش تقویت یافته است. بانک جهانی ماه اکتبر با انتشار گزارش محیط تجاری جهان سال 2020 خاطرنشان کرد، چین از نظر محیط تجاری در رده سی و یکم جهان واقع شده است که در مقایسه با سال گذشته 15 رتبه ارتقا یافته است. دولت چین نیز با انتشار سیاست هایی درباره بهبود بیش از پیش محیط تجاری، محدودیت سرمایه گذاری شرکت های خارجی در چین را کاهش داد که این موضوع بی تردید به افزایش جذابیت چین در سرمایه گذاری خارجی کمک کرده است.

سال جاری همچنین نخستین سالگرد اجرای قانون سرمایه گذاری خارجی در چین است. هه شیائو چینگ رئیس شعبه چین شرکت مشاور کِرنی گفت، اجرای قانون سرمایه گذاری خارجی، چارچوب اصلی نظام قوانین سرمایه گذاری خارجی چین را تعیین کرده و محدودیت ها سرمایه گذاری خارجی در چین را کاهش داده است که نشانگر ارتقای سطح باز شدن درهای چین به روی جهان و اعتماد شرکت های با سرمایه گذاری خارجی است.

بی شک بازتر شدن درهای چین به روی جهان یکی از عوامل کلیدی جذب سرمایه های خارجی است. دولت چین اخیرا سلسله تدابیری برای تثبیت تجارت خارجی و سرمایه های خارجی صادر کرده است. چین همچنین با تسریع باز کردن زمینه های مهم صنایع خدماتی مانند صنایع مالی، محدودیت برای دسترسی به صنایع تولیدی و کشاورزی را کاهش دهد. این سیاست ها به سرمایه گذاری خارجی در چین کمک کرده و چین را به یک مقصد جذاب سرمایه گذاری خارجی تبدیل می کند.

اکنون کرونا همچنان در سراسر جهان در حال شیوع است. تثبیت سرمایه گذاری خارجی در چین در نیمه دوم سال جاری نیز با چالش ها و فشارهای سنگین روبرو می شود و عوامل بی ثباتی نیز افزایش می یابد. چین خود را برای مقابله با این چالش ها و فشار ها آماده کرده و اعتماد و اطمینان دارد ابتکار عمل برای توسعه را در دست دارد و به طور مداوم سود توسعه خود را با جهان به اشتراک می گذارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1158

به "چین همچنان مقصدی جذاب برای سرمایه گذاران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین همچنان مقصدی جذاب برای سرمایه گذاران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید