کرمانشاه نیازمند اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی

به گزارش مجله جگوار، معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به مسائل کم آبی در استان گفت : کرمانشاه نیازمند اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی است.

کرمانشاه نیازمند اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی

منوچهر فخری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه با وجود آنکه استانی پر آب و از لحاظ منابع زیرزمینی آب غنی بود مدت ها است که دچار تنش آبی و خشکسالی شده است.

وی اضافه کرد: استفاده بی رویه از منابع آب به وسیله کشاورزان و مردم سبب مسائل کم آبی امروز در استان کرمانشاه شده است.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه توضیح داد: متأسفانه کشاورزان کرمانشاهی نیز سهم اندکی از فراوری استان کرمانشاه دارد و بیشتر زمین های کشاورزی خود را به افراد غیربومی اجاره می دهند و آن ها نیز به کشت محصولاتی نظیر سیب زمینی، ذرت، هندوانه و … می پردازند که مصرف آب بالایی دارند.

فخری بیان نمود: استاندار کرمانشاه در جلسات مرتبط دستور دادند که کشاورزان استان زمین های خود را به افراد غیربومی اجاره ندهند و جلساتی نیز در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده تا الگوی کشت متناسب با شرایط آبی و منطقه ای اعمال گردد، زیرا کشور متأثر از موضوع کم آبی است.

وی ادامه داد: در طرح الگوی کشت منطقه بندی، اولویت بندی فراوری محصولات کشاورزی، فراوری بر اساس احتیاج، استفاده از سیستم نوین آبیاری باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا عدم تعادل در فراوری و تقاضا یکی از معضلاتی است که مشاهده می گردد برخی محصولات بیش از احتیاج فراوری گردد و منجر به انبار شدن در کنار مزارع گردد.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: طرح خرید تضمینی محصولات کشاورزی نیز یکی از اقدامات مثبتی است که به ساماندهی فراوری محصولات کشاورزی یاری می نماید و از سوی دیگر کشاورز نیز مطمئن است محصول فراوریی به فروش می رسد .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 آبان 1401 بروزرسانی: 7 آبان 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2198

به "کرمانشاه نیازمند اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمانشاه نیازمند اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید