کنکوری ها این 2 ویتامین را حتما بخورند

به گزارش مجله جگوار، داوطلبان کنکور در فاصله 10 روزه تا آزمون سراسری باید به وسیله راه حل هایی استرس خود را کاهش دهند.

کنکوری ها این 2 ویتامین را حتما بخورند

به گزارش فارس، تنها 10 روز تا کنکور سراسری سال 1401 به جای مانده و این روز های پایانی معمولا برای داوطلبان کنکور و خانواده هایشان روز های مملو از استرس و اضطراب است.

داوطلبان کنکور که در این روز های پایانی پیوسته مشغول تست زنی هستند و احتمالا فرصتی برای انجام راه چاره هایی که از استرسشان جلوگیری می نماید ندارند، اما کنکوری ها باید بدانند که تنش و استرس در عملکرد مغز افراد اختلال ایجاد می نماید و حتی بر روی اعتماد به نفس انسان ها تاثیرگذار است بنابراین باید افکار منفی و استرس زا را از خودشان دور نمایند.

اینکه داوطلب کنکور فکر کند هر چه آموخته است از یادش رفته افکاری منفی است که باید از فکر دور گردد، کنکوری ها باید بدانند سیطره این افکار در فکر در این شرایط بسیار طبیعی است و نباید آن را جدی بگیرند، زیرا این حالت به هراس و ترس کاذب از آزمون می انجامد بنابراین داوطلبان باید به آموخته های خود اطمینان نموده و هیچگونه دل نگرانی به خود راه ندهند. البته وجود کمی استرس طبیعی است و مشاوران و کارشناسان راه چاره هایی نیز در این زمینه پیشنهاد نموده اند.

روی بیشتر صحبت های کارشناسان با خانواده داوطلبان است، خانواده ها می توانند در کاهش استرس کنکوری ها نقش بسیاری داشته باشند. والدین باید در حفظ آرامش خانه بکوشند، وجود تنش در خانه سبب افزایش استرس داوطلبان کنکور می گردد. بعلاوه خانواده ها می توانند نکات مثبت را به فرزندشان یادآوری نمایند و در این روز های پایانی از صحبت های منفی دوری نمایند.

کارشناسان آموزشی معتقدند والدین کنکوری ها باید واقع گرا باشند و توقع آنچنانی از فرزندشان نداشته باشند، والدین نباید رویا های خود را در آینده فرزندشان دنبال نمایند.

در این زمینه با منصور سعیدی مشاور آموزشی مصاحبه کردیم.

سعیدی گفت: اینکه داوطلب به وسیله استرس تحریک گردد تا بهتر درس بخواند خوب است، اما گاهی استرس سبب اختلال در درس خواندن افراد می گردد که این استرس برای داوطلبان کنکور مخرب است.

وی اضافه کرد: داوطلبان باید در تصورات خود درباره کنکور تصورات واقعی داشته باشند و بدانند که برای تمام داوطلبان که رقبای یکدیگر محسوب می شوند، تست هایی وجود دارد که ممکن است نتوانند آن ها را پاسخ دهند بنابراین می توانند از آن تست ها بگذرند، اگر داوطلبان فکر نمایند که همه تست ها را باید پاسخ دهند آنگاه اگر برای گزینه های یک سوال شک داشته باشند استرس می گیرند و این استرس باعث می گردد تا داوطلب نتواند به سوالات دیگر هم پاسخ دهد.

مشاور کنکور در ادامه گفت: داوطلبان باید در آزمون های خانگی از سوالاتی که بلد نیستند عبور نمایند تا این موضوع برایشان عادی گردد، می توانند برای آن سوال یک علامت بگذارند تا در صورت داشتن وقت بتوانند دوباره به سوال برگردند و با آرامش کامل درباره آن فکر نمایند.

وی با اشاره به اهمیت تغذیه و ورزش گفت: بچه ها باید از نظر ویتامین های B و C در این روز های پایانی غنی شوند تا به ایجاد آرامش در آن ها بینجامد، بعلاوه می توانند با ورزش هایی مانند پیاده روی یا دوچرخه سواری استرس را از خود دور نمایند، والدین نیز باید با صحبت های مثبت که موضوعش با کنکور متفاوت باشد، داوطلب را از فضای استرس خارج نمایند.

حسین توکلی مشاور کنکور نیز در این باره گفت: داوطلبان کنکور باید بدانند که استرس و اضطراب سبب می گردد تا تمرکز کنکوری ها از بین برود و داوطلب نتواند به سوالات به درستی پاسخ دهد.

وی اضافه کرد: داوطلبان اگر پاسخ سوالی را نمی دانستند، باید آن سوال را رها نموده و به سراغ سوال بعدی بروند، البته می توانند در کنار آن سوال علامت بزنند تا پس از اتمام کامل تمام سوالات، در زمان اضافه ای که باقی آورده اند به سراغ سوالات علامت زده بروند.

بعلاوه مهران منتظر رتبه برتر کنکور سال 98 نیز در این باره گفت: داوطلبان اگر بدانند که همه چیز کنکور نیست و و بسیاری از افراد بدون قبولی در کنکور هم در زندگی پیروز بوده اند، داوطلبان نباید به این موضوع فکر نمایند که اگر یک سوال را بلد نیستند چه اتفاقی ممکن است بیفتد، عدم تمرکز فکر داوطلب را به هم میریزد و سبب اختلال در پاسخگویی به سوالات می گردد.

وی اضافه کرد: والدین نیز باید بتوانند محیط را برای داوطلبان آرام نگه دارند و حتی با یکدیگر به طبیعت بروند تا فشار های روانی چند ساعتی در هفته پایانی کاهش یابد.

منبع: فرارو
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2136

به "کنکوری ها این 2 ویتامین را حتما بخورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنکوری ها این 2 ویتامین را حتما بخورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید