یک میلیارد دز واکسن کرونا در چین تزریق شد

به گزارش مجله جگوار، کمیسیون ملی بهداشت (NHC) چین گفت: بیش از 1 میلیارد دز واکسن کووید 19 در سراسر چین تا روز شنبه تزریق شده است.

یک میلیارد دز واکسن کرونا در چین تزریق شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، کمیسیون ملی بهداشت (NHC) چین روز یکشنبه گفت: بیش از 1 میلیارد دز واکسن کووید 19 در سراسر چین تا روز شنبه تجویز شده است.

چین از اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) سرعت واکسیناسیون رایگان کووید 19 را برای کل کشور تسریع کرد.این کشور در 27 مارس (7 فروردین) به رقم 100 میلیون دز واکسیناسیون رسید؛ اندازه واکسیناسیون در 20 آوریل (31 فروردین) افزایش یافت و به 200 میلیون دز رسید. سرعت تلقیح با 300 میلیون دز در 7 ماه مه (17 اردیبهشت)، 500 میلیون در 23 مه (2 خرداد) و 1 میلیارد در 19 ژوئن (29 خرداد) سرعت گرفت.

در حال حاضر، چین در حال انجام آزمایشات بالینی برای 21 کاندید واکسن کووید 19 است. در حالی که به چهار واکسن مجوز بازاریابی مشروط داده شده و سه مورد برای استفاده اضطراری در کشور مجاز شده اند.

کمپین واکسیناسیون سراسری چین برای افراد بالای 18 سال پذیرفته شده است؛ این کشور همچنین استفاده اضطراری از واکسن های غیرفعال را برای افراد 3 تا 17 سال تأیید کرده و سیاست های دقیق برای ایمن سازی این گروه سنی تنظیم می شود.

به گفته زنگ ییکسین (Zeng Yixin)، معاون کمیسیون ملی بهداشت چین، انتظار می رود تا پایان سال جاری حداقل 70 درصد از جمعیت کشور علیه کووید 19 واکسینه شوند.

معاون کمیسیون ملی بهداشت چین با بیان اینکه اندازه بروز عوارض جانبی شایع ناشی از واکسن ها کاملاً در حد استانداردهای بین المللی است، گفت: کارزار واکسیناسیون در مقیاس وسیع در سراسر کشور نشان داده است که واکسن کرونای چینی بی خطر است.

به گفته یکی از مقامات بهداشت چین، از سال گذشته در کل 21 واکسن وارد آزمایشات بالینی در چین شده است و این کشور از نظر تعداد واکسن های تولید شده پیشتاز است. با توجه به ظرفیت تولید واکسن کووید 19 که انتظار می رود در نیمه دوم سال جاری افزایش یابد، شرکت های تولید واکسن چینی و واکسن های چین به ایجاد یک جامعه جهانی بهداشت برای همه کمک بیشتری می کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1741

به "یک میلیارد دز واکسن کرونا در چین تزریق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک میلیارد دز واکسن کرونا در چین تزریق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید