تور روسیه: توافق هوانوردی تازه روسیه با ایران؛ سوپرجت تمام روسی در راه ایران

به گزارش مجله جگوار، رسانه های روسیه از توافق آژانس هوایی فدرال روسیه و سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران در ارسال تجهیزات هوانوردی غیرنظامی ساخت روسیه به ایران خبر دادند.

تور روسیه: توافق هوانوردی تازه روسیه با ایران؛ سوپرجت تمام روسی در راه ایران

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه و سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران مورخ ششم سپتامبر 2021 تفاهم نامه ای که هدف آن ایجاد شرایط مطلوب برای تصویب طراحی استاندارد تجهیزات هوانوردی غیرنظامی ساخت روسیه به ایران است، امضا کردند.

به نوشته وبگاه ارو تایمز توافق، نتیجه مذاکراتی است که بین دو کشور در ژوئن 2021 انجام شد. در ماه مه 2018 ، دولت ایالات متحده تصمیم گرفت دوباره تحریم هایی را علیه جمهوری اسلامی ایران به وسیله دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق خود علیه ایران اعمال کند. بسیاری از شرکتهای هوانوردی دنیا به علت بیم ناشی از تحریم شدن، قراداد فروش صدها ففرایند هواپیما به ارزش بیش از 30 میلیارد دلار را به ایران لغو کردند.

در آن برهه فقط شرکت هواپیماسازی فرانسوی،ایتالیایی آی آرتی پیروز شد پنج ففرایند هواپیما را در پنج اوت 2018 به ایران ایر تنها یک روز قبل از اعمال تحریم های نو آمریکا تحویل دهد.

به گزارش این منبع خبری، با توجه به تحریم های بین المللی ایران از اواخر دهه 1970، هوانوردی غیرنظامی ایران به شدت به هواپیماهای نو احتیاج دارد. طبق داده ها میانگین سن ناوگان شرکت هواپیمایی ملی ایران ایر 18.6 سال است.

به نوشته ایرو تایمز، این اولین بار نیست که روسیه برای صادرات هواپیماهای خود به ایران کوشش می نماید. در آوریل 2018، دو شرکت ایرانی ایران ایر تور و شرکت هواپیمایی آسمان قرارداد 2 میلیارد دلاری برای خرید 40 ففرایند هواپیمای سوخو سوپرجت امضا کردند. با این حال، از آنجا که بعضی قطعات هواپیمای سوخو ساخت ایالات متحده است، این قرار داد هم تحت تاثیر تحریم های خزانه داری ایالات متحده نهاده شد.

از آن موقع، شرکت هواپیمایی یونایتد، شرکت مادر سوخو، متعهد شده که سوپرجت را روسی کند تا صادرات آن آسان گردد. این پروژه باید تا سال 2023 به سرانجام برسد. ایران پیشتر برای خرید نسخه نو این هواپیما ابرازعلاقه نموده است.

رئیس شرکت هواپیماسازی سوخوی روسیه پیشتر گفته بود که این شرکت به محض لغو تحریمها، یکصد ففرایند سوخو سوپرجت اس اس جی به ایران تحویل خواهد داد. تاراسانکوف رئیس این شرکت گفته بود: این توافق برای ما سود هنگفتی دارد. ما درباره تحویل این هواپیماها مذاکره نموده ایم و انتظار داریم یکصد ففرایند سوپر جت به زودی تحویل داده گردد.

وی افزود که پس از آنالیز اینکه ایران توان و ظرفیت لازم را داشته باشد و این ظرفیت مورد تایید واقع گردد، تهران میتواند در فرایند ساخت قطعات بدنه این هواپیماها و بعلاوه خدمات پس از فروش در خاک خود با روسیه همکاری و مشارکت کند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1820

به "تور روسیه: توافق هوانوردی تازه روسیه با ایران؛ سوپرجت تمام روسی در راه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: توافق هوانوردی تازه روسیه با ایران؛ سوپرجت تمام روسی در راه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید