خبرنگاران توافق کاهش 3.7 میلیون بشکه ای فراوری نفت در نشست G20

به گزارش مجله جگوار، تهران - خبرنگاران - وزیر نفت ایران از توافق کاهش 3.7 میلیون بشکه ای نفت در نشست وزیران انرژی G20 اطلاع داد و گفت: البته کشورهای عربستان، کویت و امارات اعلام نموده اند که علاوه بر کاهش سهم خود در توافق اوپک پلاس، دو میلیون بشکه دیگر از فراوری خود را کاهش می دهند.

خبرنگاران توافق کاهش 3.7 میلیون بشکه ای فراوری نفت در نشست G20

بیژن زنگنه شامگاه یکشنبه و بعد از پایان نشست فوق العاده اوپک پلاس گفت: این جلسه در ادامه جلسه پنجشنبه و آدینه بود که در آنجا به دلیل مخالفت مکزیک کاهش 10 میلیون بشکه ای عرضه نفت نهایی نشد.

وی ادامه داد: بر اساس سهمیه بندی توافق مکزیک باید 400 هزار بشکه از فراوری خود را کم می کرد اما وزیر انرژی این کشور نپذیرفت.

زنگنه به ادامه رایزنی ها در روزهای گذشته اشاره نمود و اضافه کرد: پایان مکزیک کاهش 100 هزار بشکه ای را پذیرفت و آمریکا نیز قول داده که 300 هزار بشکه به جامانده را به جای مکزیک از بازار خارج کند.

وی تاکید نمود: با پذیرش مکزیک حالا توافق کاهش 10 میلیون بشکه ای نفت نهایی شده و از اول ماه می اجرا می گردد.

وزیر نفت به کاهش 3.7 میلیون بشکه ای نفت از سوی اعضای G20 اشاره نمود و گفت: این توافق یکساله خواهد بود و ترتیبات اجرایی آن قرار است با اوپک پلاس هماهنگ گردد.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم با این توافق بازار نفت به تدریج به تعادل بازگردد ادامه داد: باید منتظر باشیم تا آثار این توافق فردا صبح و با باز شدن بازار نفت مشخص گردد.

به گفته زنگنه علاوه بر حذف فیزیکی نفت، برداشت بازار از کاهش فراوری نیز مشخص کننده است.

زنگنه اضافه کرد: بر اساس توافق کاهش فراوری، در 2 ماه اول 10 میلیون بشکه، در 6 ماه بعد از آن 8 میلیون بشکه و از ابتدای سال 2021 تا آوریل سال 2022، 6 میلیون بشکه از فراوری کشورهای عضو اوپک پلاس کم خواهد شد.

وی تاکید نمود: ایران به دلیل تحریم های آمریکا از کاهش فراوری معاف است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 990

به "خبرنگاران توافق کاهش 3.7 میلیون بشکه ای فراوری نفت در نشست G20" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توافق کاهش 3.7 میلیون بشکه ای فراوری نفت در نشست G20"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید