رئیس جمهوری شیلی خطاب به معترضان: پیغام شما را شنیدم

به گزارش مجله جگوار، رئیس جمهوری شیلی که پیش تر معترضان را آشوبگر خوانده بود، بعد از تظاهرات بزرگ در سانتیاگو گفت: همه ما پیغام شما را شنیدیم و همه ما تغییر کردیم.

رئیس جمهوری شیلی خطاب به معترضان: پیغام شما را شنیدم

به گزارش یورو نیوز، بیش از یک میلیون نفر از مردم شیلی دیروز، آدینه 3 آبان در شهر سانتیاگو پایتخت این کشور به خیابان ها آمدند. این بزرگترین تظاهرات مردمی از زمان شروع ناآرامی ها در اعتراض به وضعیت مالی در این کشور آمریکای جنوبی است.

تظاهرات روز آدینه از زمان سال های واپسین حکومت دیکتاتور سابق این کشور، آگوستو پینوشه، بی سابقه توصیف شده است.

سباستین پینیه را، رئیس جمهور شیلی، در واکنش به اعتراضات روز آدینه گفته است پیغام مردم را شنیده است.

وی در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: راهپیمایی مسالمت آمیز، سرزنده و عظیم امروز توسط مردم شیلی که کشوری عادلانه تر و حامی را طلب می کردند، راه های بزرگی از آینده و امید را گگردد. همه ما پیغام را شنیدیم. همه ما تغییر کردیم.

پینیه را پیشتر در یک نطق تلویزیونی با آشوبگر خواندن معترضان گفته بود دولت با افرادی که احترامی برای دموکراسی و میهن قائل نیستند در حال جنگ است.

کارلا روبیلار، فرماندار سانتیاگو، نیز با تاریخی خواندن این روز گفت: خیابان های سانتیاگو شاهد راهپیمایی بیش از یک میلیون نفری بود که رویای یک شیلی نو را در سر دارند.

اعتراض ها در شیلی پس از آن شروع شد که دولت بهای بلیط های مترو را از 800 به 830 پزو (معادل 1.04 یورو) افزایش داد. اما سپس اعتراضات از سطح خواسته های اولیه فراتر رفته و معترضان خواستار اصلاحات جدی مالی و سیاسی شدند

همزمان با ادامه تظاهرات در سانتیاگو و سرایت آن به دیگر شهرهای شیلی، دولت مستقر این کشور اقدام به وضع حکومت نظامی در پایتخت نموده است.

در حالی که اعتراضات در هفته گذشته عمدتا مسالمت آمیز صورت گرفته است، محله های عمدتا فقیرنشین شیلی شاهد حمله به فروشگاه ها و غارت اموال بوده است.

ناآرامیها در روزهای اخیر در شیلی به کشته شدن 17 تن، زخمی شدن صدها تن دیگر و دستگیری 7000 نفر منجر شده است.

برآورد می گردد اقتصاد شیلی در پی این ناآرامی ها 1.4 میلیارد دلار ضرر نموده باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 541

به "رئیس جمهوری شیلی خطاب به معترضان: پیغام شما را شنیدم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری شیلی خطاب به معترضان: پیغام شما را شنیدم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید