شهر مسقط؛ نمونه مدرن فرهنگ اعراب

به گزارش مجله جگوار، عمان، کشوری در میان کوهستان و دریا بوده که به دلیل نوع حکومت حاکم بر آن، اخلاق حاکمانش برای گران قیمت کردن همه چیز و موقعیت آن، تبدیل به بهشت کوچک و آرامی در نزدیکی آب های گرم شده است. این شهر سالیان پیش در نزدیکی 2 بندر طبیعی تشکیل شده و از آن موقع با داشتن نگاهی به خط های تجارت دریایی اقیانوس هند و درعین حال به راه های ارتباطی به وسیله صحرا، تبدیل به شهری ثروتمند شده است.

شهر مسقط؛ نمونه مدرن فرهنگ اعراب

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

امروزه این شهر با حفظ میراث گذشتگان، دارای مساجدی زیبا، دیدی سنتی، کافه های هوشمند و گل های اطلسی، تبدیل به قهرمانی در فرهنگ مدرن اعراب شده است.

ارتباط با دریا

از بسیاری جهات، شهر مسقط (به معنی لنگر)، مرکز ماهیگیری و صنایع مرتبط با آن می باشد. کافی است نگاهی به بازار مطرح مسقط (کورنیش) تا بازارهای سنتی این شهر داشته باشید تا متوجه شوید که چگونه مرکز این کشور توسط اتکا به بنادرش شناخته شده است. این بنادر مرکز عبور و مروز انواع کشتی ها، قایق های ماهیگیری و سایر تجهیزات آبی قدیمی و جدید بوده و برای تازه واردان به این کشور، بندرها، یکی از هیجان انگیزترین قسمت ها می باشد. از شنا در آب های آرام در هتل های شنگریلا بر الجیساه (Shangri-Las Barr al Jissah Resort & Spa) گرفته تا چشیدن طعم ماهی گریل شده در رستوران های فوق العاده این شهر که هرکدام برنده چندین جایزه جهانی شده اند، ساحل زیبای این منطقه و لذت از غروب خورشید در یک هتل 5 ستاره، بیانگر این موضوع است که دریا عضو جدایی ناپذیر از دیدنی های این شهر و کشور می باشد. برای دیدن مناظر فوق العاده این کشور می بایست به بندر مارینا رفته و سوار قایق هایی که در طلوع خورشید حرکت می نمایند شوید، این قایق ها به همراهی دلفین ها شما را به نقاط دیدنی بندر خیران خواهد برد.

گذشته عمان

کشور عمان با تکیه بر درآمد نفتی و دولت خوب، توانسته است تا در نیم قرن اخیر از یک کشور زنده پوش تبدیل به کشوری ثروتمند شده و توریست ها می توانند اطلاعات راجع به تغییرات این کشور را در موزه ملی شهر مسقط که در مرکز این شهر واقع شده است، مشاهده نمایند. این موزه، داستانی از تغییر ماهیت این کشور تحت حکومت سلطان قابوس، از زمان گذشته تا حال که تبدیل به کشوری مدرن شده است، را روایت می کند. شما می توانید برای پی بردن به روحیه و سبک و سیاق عمانی ها به عمارت غریب سلطان رفته یا از نزدیک ترین بیت الذبیر، مکانی برای خرید دستی عمان، دیدن کنید. برای آشنایی با تاریخ به روزتر این کشور می توان از موزه هنرهای معاصر این شهر با نام قلیا دیدن کرد. این موزه دیدی از عمان، در زمانی پیش از انقلاب سال 1970 این کشور، را به مراجعه نمایندگان می دهد.

اضافه کردن یک روز به سفر

سیستم راه های این کشور، یکی از جاذبه های گردشگری عمان می باشد. مسافران می توانند با داشتن سفری یک روزه به از پایتخت، از این راه های دیدنی بازدید نمایند. یکی از بهترین قسمت های این سفر، دیدن از شهر قلعه ای نخال بوده که مسافران می توانند از آن دیدن نمایند. به علاوه گشت و گذار در مزارع خرما و لذت بردن از بهار گرم این کشور، از قسمت های جالب این سفر است. مسافران می توانند به وسیله کوهستان حجر به پایتخت سابق این کشور، رستاق، رفته که شهر بندری دیگری در این کشور می باشد. برای اقامت در پایتخت به صفحه رزرو هتل مسقط بروید.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 484

به "شهر مسقط؛ نمونه مدرن فرهنگ اعراب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر مسقط؛ نمونه مدرن فرهنگ اعراب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید